Jak przetrwać święta z uśmiechem na twarzy bez wyrzutów sumienia w temacie diety?

with Brak komentarzy

Święta tuż tuż..

Czekamy na nie cały rok bo to magiczny czas, a jednak co roku pojawiają się pytania co jeść w święta, jak zadbać o swoje zdrowie w te dni? Tego wieczoru na stole nie zabraknie pysznych potraw, dlatego postanowiłam przygotować kilka wskazówek, tak abyście z czystym sumieniem mogli spędzić cudowny czas w gronie najbliższych 🙂


Na początku jednak Was rozczaruję  – wyjątkowo nie znajdziecie tutaj porad typu wybierz dania bez majonezu, odstaw ziemniaki, zjedz tylko 3 pierogi – takich porad w internecie jest mnóstwo, a ja Wam powiem Świętujcie tak jak lubicie i odpocznijcie :*  (oczywiście w przypadku poważnych problemów zdrowotnych bądź dolegliwości, ze strony przewodu pokarmowego warto jednak zadbać o komfort i zdrowie także w te dni)


Najważniejsza zasada – święta to tylko kilka dni w miesiącu. Nie skupiajcie się tak bardzo na tym, żeby jeść dietetycznie przy świątecznym stole. Przyłóżcie się do swojego odżywiania i aktywności fizycznej w pozostałe dni miesiąca (oraz całego roku) bo to one są najważniejsze!  Niech święta przyniosą Wam radość! Wystarczy zachować zdrowy umiar i cieszyć się smakiem ulubionych potraw  (tak tak trzeci kawałek sernika smakuje dokładnie tak samo jak pierwszy :D)

  1. Staraj się nie przejadać i dopychać do przepełnienia 😉
  2. Jedz powoli, delektuj się, staraj się poczuć smak każdej potrawy. Pamiętaj, że ośrodek sytości otrzymuje sygnał dopiero po ok. 20 minutach od zakończenia jedzenia.
  3. Nie zapominaj o nawodnieniu! Wpłynie zarówno na lepsze samopoczucie, jak i uczucie sytości. Poza tym poprawi wchłanianie i przyswajanie składników odżywczych z pokarmu.
  4. Staraj się zadbać o ruch nawet w święta! Spędź czas z rodziną aktywnie – wspólny spacer będzie idealnym rozwiązaniem 🙂
  5. Na dobranoc możesz wypić herbatkę  albo napar ziołowy (np. z kopru włoskiego/ rumianku – wspomoże trawienie, pomoże usunąć uczucie ciężkości;  pokrzywy – pomoże pozbyć się nagromadzonej wody z organizmu;  mniszka lekarskiego – wspomoże wytwarzanie żółci i trawienie tłuszczy)
  6. Po Świętach koniecznie wróć do swojego planu dnia, nawyków żywieniowych.

Cudownych i magicznych Świąt kochani 🙂

Podziel się z innymi:
Follow Monika Czyż-Cupryś:

Rozgość się i zaglądaj tak często jak będziesz potrzebował(a) pomocy, porady bądź inspiracji. Cieszę się, że jesteś! :)

Dodaj komentarz